»Dine gaver virker!«

Nytter det noget at samle ind til Tyrkiet i år? Jo tak, det må man sige: Shema Media Group har haft over 900.000 views (!!) på deres youtube-kanaler i 2019. Det skaber en masse dialog. Og det fører mennesker til Kristus.

Videoerne er f.eks. lovsange (nogle er med engelske undertekster) der proklamerer Kristus, videoer der forklarer centrale elementer i kristendommen (3K), og videoer der svarer på seernes spørgsmål (Acaba).

Og netop svar på seerspørgsmål prioriterer Shema højt! Som det fremgår af videoerne, er der mange der kommenterer. Nogle er korte opmuntrende ord, andre er fra mere eller mindre negative muslimer – men der er faktisk også en del der bare spørger ind til forskellige ting. Shema forsøger at besvare og henvise til lokale kristne. Se eksempler på respons sidst i artiklen.

Hvor meget?

De mere end 900.000 views år skyldes især, at der produceres videoer hele tiden. I første kvartal af 2019 har video-afdelingen hos Shema produceret:

- 18 afsnit af 3K
- 16 afsnit af Acaba
- 4 lovsangsprogrammer
- 3 akustik programmer (musik)
- 2 "talking head" historiefortælling om kristne personer
- 1 vidnesbyrdprogram
- 1 kortfilm om påske

Det koster ca. 13.500 kr. at producere et program som Acaba.

Musikvideo respons

”Jeg er muslim, men jeres lovsange gør mig glad”. En anden seer svarede hende: ”Jeg var også muslim, men nu har jeg taget imod Kristus. Det har gjort mig endnu mere glad, mit liv blev helt forandret, for Kristus døde virkelig for alles synd på korset. …” Nogle gange kommes Shema åbenbart i forkøbet af deres egne seere.

Kommentar til Acaba

”Jeg er muslim, men jeg holder virkelig meget af de kristne... Læs mere
... Jeg har aldrig mødt en sur, arrogant og stridsom kristen. Alle de kristne jeg har mødt, har været fuld af glæde og energi, og når de fortæller om deres religion stråler deres øjne. De tager deres religion seriøst og lever den ud i hverdagen. Hvor mange muslimer elsker deres fjender? Jeg har undersøgt kristendommen i fem år. Jeg har læst Bibelen, besøgt kirker, læst artikler og set film om Jesu liv og meget andet. Jeg har ikke lært kristendommen at kende gennem, hvad folk siger, da det de fleste kender til kristendommen er forkert. Men der er nogle spørgsmål, som altid vender tilbage til mig: Hvad er Islam så? Er det bare et påfund? Var profeten Muhammed blot en almindelig historisk person? …”

 

Kirken i Tyrkiet vokser. Også via Shema Media Groups arbejde. Så tak for en god gave! Lad os nå op på de 500.000 kr. som er målet for 2019.

Kunne du lide denne artikel?