Sæt Ord På...

 

Er et samtaleoplæg henvendt til smågrupper.

Oplægget er ikke lavet med det udgangspunkt at gennemgå og forstå bibeltekster fra Bibelen. I stedet vil oplæggende tage udgangspunkt i vores trosliv, vores erfaringer og forhåbentlig stille skarpt på noget af det, som vi godt må blive bedre til at sætte ord på. Der vil være henvisninger til forskellige bibelvers i oplæggende, men brug også frimodigt det, I selv er glade for fra Bibelen ind i jeres snakke.

Oplægget er altså ikke et bibelstudie, men et oplæg til samtale om vores liv og tro på Jesus Kristus

Fokus for samtalen er din relation til Jesus i dit trosliv. Jesus, vores fantastiske frelser, vores himmelske Herre og vores bror. Jesus er kernen i vores tro - også i samtaler om fællesskab, tvivl, tilgivelse og hvad der ellers er af emner vi kan forholde os til.

Jesus er troens centrum, han er altid den samme, men vi kan opleve troen forskelligt. Derfor er forhåbningen, at I ud fra oplæggende kan dele liv, tro og håb. Samtaleoplægget bliver en øvelse i at være sårbar, at åbne op og dele glæder og bekymringer med hinanden.

Det er vigtigt, at grupperne i samles I er et lukket rum. Det betyder, at det, der bliver sagt i gruppen under oplægget også bliver i gruppen.

Det er ikke vigtigt, at I bliver færdige med oplægget. Oplægget er netop lavet for at skabe tid til at sætte ord på vores tro på Jesus – og det kan tage tid. Derfor vil vi opfordre jer til at stille flere spørgsmål, end dem oplægget stiller. Tag gerne et sidespring fra oplægget, hvis nogle i gruppen har brug for det.

Vi håber, at Sæt Ord På bliver til velsignelse for jer i vandringen med Jesus.

Oplæg til Sæt Ord På...

Respons og idéer kan sendes til david@lmbu.dk og michael@lmbu.dk

 

Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os