»At have åndeverdenen tæt på livet«


Bent Houmaa Jørgensen har siden 2007 været præst i Aalborg Frimenighed, som tilhører Luthersk Mission. Fra 1983 – 1997 var han missionær i Tanzania. Han er 58 år og gift med Vivi, som han har fem børn sammen med.

Gud har ført mig ad underlige veje her i livet. Jeg har oplevet ting, jeg aldrig havde forestillet mig. Blandt andet at det, der står i Bibelen om ondskabens åndemagter, også er virkelighed i dag (Ef 6,10-12). Det har været både skræmmende og trosstyrkende for mig. 

 

Forført og bedraget

Jeg har erfaret, at Djævelen er en virkelighed og arbejder på at ødelægge menneskers liv. Nogen gange giver han sig ud for at være en anden end den, han er, flink og rar. Så er der mennesker, der bliver forført og bedraget, men det opdager de først langt senere. Det kan f.eks. ske gennem horoskoper, clairvoyance, healing, tantra yoga og lignende.

Intet at frygte

Det fantastiske er, at jeg på en konkret måde har erfaret, at Jesus lever i dag! At han er den stærkeste. I hans navn viger de onde åndsmagter virkelig bort og mister sin magt over mennesker. Og det sker under bøn og faste, som Jesus selv har lært os. Jeg har set mennesker blive forvandledet fra den ene dag til den anden både i Tanzania og i Danmark.

Jeg har set mennesker blive forvandledet fra den ene dag til den anden både i Tanzania og i Danmark

Ef 6,18: Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige.

Ingen steder i Bibelen står der, at vi skal være bange for Djævelen. Men der står igen og igen, at vi som kristne skal være på vagt, holde os vågne og bede (Ef 6,18). For Djævelen er stærkere end os, og derfor har vi brug for at holde os tæt til Jesus. Gør vi det, har vi intet at frygte, for Jesus har besejret Djævelen ved sin død og opstandelse (Rom 8,31-32). Jeg har set denne sejr effektueret for øjnene af mig.

Kulden forsvandt

For en del år siden bad jeg for en, der var plaget af onde ånder. Da jeg kom hjem og skulle i seng, mærkede jeg på min krop en uforklarlig kulde. Men der var ikke koldere i soveværelset end normalt. Jeg bøjede mig så i bøn til Jesus ved sengen. Øjeblikkelig forsvandt kulden, og jeg mærkede varmen i min krop og oplevede Guds nærvær. Jo, Jesus har virkelig sejret! Det er trygt og godt at tilhøre ham og hver dag lægge sit liv i hans hænder!

For mere viden henviser jeg til min bog ’Fri os fra det onde’ Om åndernes magt og afmagt. Er udsolgt fra forlagt Logos Media, men kan lånes på biblioteket. Eller bogen ’Ånden i hånden – jeg troede det var Gud’, udgivet på Lohse.

Rom 8,31-32:  Hvad er der mere at sige! Er Gud for os, hvem kan da være imod os? Han, som ikke sparede sin egen søn, men gav ham hen for os alle, vil han ikke med ham skænke os alt?


Kunne du lide denne artikel?

Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os